Mogelijk oplopende wachttijden door nieuw EPD

27 maart 2018

Het ETZ neemt zaterdag 31 maart een nieuw Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) in gebruik. Voor polikliniekmedewerkers is het nieuwe EPD al live gegaan. Zij werken deze week in twee afsprakensystemen. Aangezien de polimedewerkers dus ook in het nieuwe afsprakensysteem afspraken plannen, hebben ze langer de tijd nodig. Misschien moeten patiënten daardoor iets langer wachten dan gebruikelijk. 

Afspraken worden dus tot aan de officiële livegang in twee systemen ingeboekt. Hoewel onze medewerkers uitgebreid getraind zijn, moeten zij wennen aan dit nieuwe systeem. Vandaar dat afspraken kunnen uitlopen, telefonische wachttijden mogelijk oplopen en patiënten lang moeten wachten aan de balie. Dit omdat werken met het nieuwe EPD ook nieuw is voor onze medewerkers.

Om de uitloop van spreekuren en ziekenhuisbezoek zoveel mogelijk te voorkomen, zijn de komende weken minder poliklinische afspraken, operaties en opnames ingepland. Toch kunnen we langer wachten op de poli of aan de telefoon niet volledig voorkomen. Bij voorbaat onze excuses voor het eventuele ongemak.

Nieuws EPD

Vooraf online inchecken en niet meer wachten
1 februari 2022

Online inchecken

Sneller doorlopen bij de hoofdingang? Je kunt je 15 minuten voordat je een afspraak hebt, aanmelden. We noemen dit online inchecken.

Een patiënt geeft via patiëntenportaal MijnETZ toestemming om haar medische gegevens te delen met andere zorgverleners.
15 februari 2021

Mijlpaal: 100.000 patiënten gebruiken MijnETZ

Steeds meer patiënten van het ETZ gebruiken patiëntenportaal MijnETZ om vanuit huis de eigen zorg te regelen. Drie jaar na de lancering van MijnETZ is de 100.000ste gebruiker geregistreerd.