Mogelijk oplopende wachttijden door nieuw EPD
27 maart 2018
Het ETZ neemt zaterdag 31 maart een nieuw Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) in gebruik. Voor polikliniekmedewerkers is het nieuwe EPD al live gegaan. Zij werken deze week in twee afsprakensystemen. Aangezien de polimedewerkers dus ook in het nieuwe afsprakensysteem afspraken plannen, hebben ze langer de tijd nodig. Misschien moeten patiënten daardoor iets langer wachten dan gebruikelijk.
Afspraken worden dus tot aan de officiële livegang in twee systemen ingeboekt. Hoewel onze medewerkers uitgebreid getraind zijn, moeten zij wennen aan dit nieuwe systeem. Vandaar dat afspraken kunnen uitlopen, telefonische wachttijden mogelijk oplopen en patiënten lang moeten wachten aan de balie. Dit omdat werken met het nieuwe EPD ook nieuw is voor onze medewerkers.
Om de uitloop van spreekuren en ziekenhuisbezoek zoveel mogelijk te voorkomen, zijn de komende weken minder poliklinische afspraken, operaties en opnames ingepland. Toch kunnen we langer wachten op de poli of aan de telefoon niet volledig voorkomen. Bij voorbaat onze excuses voor het eventuele ongemak.