Afspraken
Lees meer
Laatst gewijzigd: 25-11-2025
Bij een bezoek aan het ETZ controleer je altijd eerst je gegevens bij de zuil in de centrale hal. Daarna meld je je aan bij de zuil op de polikliniek van je afspraak. Voor het controleren van je gegevens én voor het aanmelden op de polikliniek gebruik je de streepjescode. Deze vind je op de (digitale) patiëntenpas, of bovenaan de afsprakenbrief.
Bij de zuil in de centrale hal worden je persoonsgegevens gecontroleerd. Je ontvangt vervolgens een ticket met je afspraken. Als er gegevens ontbreken, word je doorverwezen naar de patiëntenregistratie.
Dan meld je je aan bij de aanmeldzuil op de polikliniek. Door het aanmelden op de plek van je afspraak weet de zorgverlener dat je er bent. Je neemt in de wachtruimte plaats, waar je vervolgens wordt opgehaald.
Heb je meer afspraken op één dag? Meld je dan bij elke afspraak opnieuw aan bij de zuil op de polikliniek waar je de afspraak hebt.
Let op: je kunt je NIET aanmelden op de polikliniek als je de gegevenscontrole in de hal niet eerst hebt gedaan.
Neem bij elk bezoek een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) mee.
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over de aanmeldzuilen (klik op de vraag).
Bij de zuil in de centrale hal worden je persoonsgegevens gecontroleerd. Als je gegevens niet kloppen, meld je dan bij Patiëntenregistratie in de centrale hal.
Kloppen je gegevens, dan ontvang je een dagticket met daarop:
Op kleinere locaties, zoals Dialyse Koetshuis Waalwijk, zijn geen aanmeldzuilen aanwezig. Daar meld je je bij de centrale balie.
Bij ieder ziekenhuisbezoek laat je eerst je gegevens controleren bij de zuil in de centrale hal. Daarna meld je je aan bij de aanmeldzuil bij de polikliniek. Heb je meerdere afspraken op één dag? Dan meld je je bij iedere polikliniek aan bij de zuil op die polikliniek.
Je hoeft niet meerdere keren per dag naar de centrale hal om je gegevens te controleren, dit doe je maar één keer per dag.
Gegevenscheck bij de zuil in de centrale hal is mogelijk 2 uur voor de afspraak.
Aanmelden bij de zuil op de polikliniek is mogelijk 2 uur voor de afspraak.
Te laat komen is nooit wenselijk, maar soms kunnen onvoorziene omstandigheden dit veroorzaken. Helaas is het, door de drukte op de poliklinieken, niet altijd mogelijk om je afspraak alsnog door te laten gaan. We bekijken per situatie wat we kunnen doen.
Het ETZ werkt met een patiëntenregistratiesysteem. Na registratie met een geldig legitimatiebewijs krijgt elke patiënt een persoonlijke digitale patiëntenpas in MijnETZ.
Omdat de zorg onder druk staat is het belangrijk om slimmer te werken. Digitale middelen spelen hierbij een grote rol, zodat de zorg in de toekomst goed blijft werken.
Misschien was je gewend om van tevoren online in te checken voor je afspraak via MijnETZ. Dat kan niet meer. Online inchecken is komen te vervallen.
Bij een bezoek aan het ETZ laat je eerst je gegevens controleren bij de bij de zuil in de centrale hal daarna meld je je aan bij de zuil op de polikliniek waar je de afspraak hebt.
Meer informatie vind je op www.etz.nl/aanmelden.
Bezoek het DigiPunt in het ETZ of in een vestiging van Bibliotheek Midden-Brabant.
Liever telefonisch of via e-mail contact?
Bel naar de MijnETZ Helpdesk: (013) 221 21 00 (op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur)
Of mail naar: mijnetz@etz.nl
Lees meer
Lees meer