Afspraken
Lees meer
Het ETZ werkt met een patiëntenregistratiesysteem. Iedere patiënt van het ziekenhuis krijgt, na registratie met een geldig legitimatiebewijs, een persoonlijke patiëntenpas. Bij elk bezoek aan het ETZ meld je jezelf met de patiëntenpas aan via de aanmeldzuil in de centrale hal. Daarna worden je gegevens gecontroleerd.
Jouw patiëntenpas bevat een persoonlijke streepjescode. Je gebruikt deze streepjescode om je aan te melden bij de aanmeldzuil. Er zijn drie manieren waarop je deze patiëntenpas kunt gebruiken:
Tip: wil je de patiëntenpas aan je wallet app toevoegen? Je kunt de patiëntenpas met een schermafbeelding (screenshot) als ‘overig item’ toevoegen aan je wallet app. Let op: op Android telefoons moet je de MijnETZ app toestemming geven om een schermafbeelding van je patiëntenpas te maken. Ga in de MijnETZ app in het menu naar App-voorkeuren. Daar vind je bovenaan onder Algemene voorkeuren ‘schermopnames inschakelen’.
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over de aanmeldzuilen (klik op de vraag).
Bij je eerste bezoek meld je je bij de afdeling Patiëntenregistratie in de centrale hal van ETZ Elisabeth of ETZ TweeSteden. Zorg dat je een geldig legitimatiebewijs meeneemt (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Na registratie ontvang je een persoonlijke patiëntenpas met een streepjescode. Met deze pas meld je je aan bij de aanmeldzuil in de centrale hal.
Let op: in ETZ Waalwijk is geen Patiëntenregistratie aanwezig; meld je daar bij de centrale balie.
De patiëntenpas bevat een persoonlijke streepjescode en is beschikbaar in drie vormen:
Gebruik de streepjescode om je aan te melden bij de aanmeldzuil. Na het scannen van je pas, vraagt de zuil om je postcode ter verificatie. Vervolgens zie je je afspraakgegevens en kun je de aanmeldprocedure voltooien.
De aanmeldzuil toont:
Als je gegevens niet kloppen, meld je dan bij Patiëntenregistratie in de centrale hal.
Op kleinere locaties, zoals Dialyse Koetshuis Waalwijk, zijn geen aanmeldzuilen aanwezig. Daar meld je je bij de centrale balie.
Je hoeft je niet aan te melden bij de aanmeldzuil als je komt voor:
In deze gevallen meld je je rechtstreeks bij de balie van de betreffende afdeling.
Ja, je kunt kiezen voor een geprint ticket. Op het ticket staan de tijd, het specialisme en het routenummer vermeld. Ook staat erop of je je na het aanmelden bij de zuil nog moet melden bij de polikliniek of dat je in de wachtruimte plaats kunt nemen.
Als de aanmeldzuil geen afspraak vindt:
Meld je aan bij de aanmeldzuil voor je eerste afspraak van de dag. De zuil toont vervolgens je overige afspraken. Voor deze vervolgafspraken hoef je je niet opnieuw aan te melden bij de zuil; meld je bij de balie van de betreffende polikliniek.
De aanmeldzuil toont opnieuw je afspraak en geeft aan dat je al bent ingecheckt.
Meld je bij Patiëntenregistratie. Een medewerker neemt contact op met de juiste locatie om te kijken hoe je het beste geholpen kunt worden.
Aanmelden bij de aanmeldzuil is mogelijk vanaf twee uur voor je afspraak. Eerder aanmelden is niet mogelijk; de zuil geeft dan een melding.
Als je meer dan vijftien minuten te laat bent, kun je je niet meer aanmelden bij de zuil. De zuil geeft aan dat je te laat bent. Meld je dan bij de balie van de polikliniek waar je de afspraak hebt.
Als bepaalde gegevens niet volledig zijn, ontvang je een sticker met de datum van die dag. Zodra je gegevens compleet zijn, kan een patiëntenpas worden aangemaakt.
Het ETZ kiest voor de patiëntenpas en aanmeldzuilen om de patiëntveiligheid te verhogen en het aanmeldproces te versnellen. Met de patiëntenpas kunnen we je sneller en nauwkeuriger identificeren, wat tijd bespaart voor zowel jou als het polikliniekpersoneel.
Na het scannen van je patiëntenpas vraagt de aanmeldzuil om je postcode als extra controle om je identiteit te verifiëren. Dit verhoogt de privacy en veiligheid van je gegevens.
Lees meer
Lees meer