Binnenkort een afspraak in ons ziekenhuis en nog geen patiëntenpas? Laat dan vòòr je afspraak een patiëntenpas aanmaken!
Vanaf eind maart 2018 kun je met het patiëntenportaal MijnETZ online afspraken gaan maken en wijzigen.
Dat we hoge kwaliteit leveren staat uiteraard buiten kijf. Onze ambitie, je mag het ook onze missie of visie noemen, wordt samengevat in Buitengewoon.
Kom je voor een langere periode geregeld naar het ETZ? Bij ons ziekenhuis kun je een parkeerabonnement aanschaffen.
In het ETZ zijn we op zoek naar nieuwe collega's voor de Acute Zorg. Bekijk de profielen hiernaast en solliciteer direct online!
Het ETZ biedt zorg op maat. Hierbij spelen coaching en teamontwikkeling een belangrijke rol. Door diverse opleidingen te bieden aan de medewerkers, kunnen de opleidingsvragen op maat opgelost worden.
In het ETZ zijn we altijd op zoek naar nieuwe collega's. Bekijk de actuele vacatures op de website en solliciteer direct online!
Een opname op de Intensive Care (IC) is een ingrijpende gebeurtenis voor de patiënt en zijn naasten. Het zorgt voor onzekerheid, spanning en stress, en levert veel vragen op. Daarom lanceert het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) in Tilburg maandag 1 mei een nieuwe app die alle informatie over de IC biedt. De app is speciaal voor het ETZ ontwikkeld. Intensivist Hans Kuijsten: “Met deze bijzondere app begeleiden we patiënten en familie tijdens een opname. De app geeft niet alleen informatie over de behandeling op de IC, maar ook over het nazorgtraject en over ziektebeelden en de werkwijze op de afdeling”. Zo brengt de app onder meer in beeld welke apparatuur op de IC gebruikt wordt. Een apart gedeelte is gevuld met specifieke informatie voor familie en naasten van de patiënt. Alle informatie die normaal in één of meerdere folders zou staan, heeft de patiënt nu altijd up-to-date beschikbaar op zijn telefoon of tablet. Met daarbij allerlei extra’s, zoals foto’s, video’s en toelichtingen.
De app wordt gericht ingezet om de zorg te verbeteren. Daar wordt ook op andere manieren aan gewerkt. Gelijktijdig is namelijk een webportal gestart, waar patiënten en naasten vragenlijsten in kunnen vullen. Kuijsten: “Daarin worden zaken gevraagd als hoe patiënten de zorg op de IC hebben ervaren. Maar ook of ze last hebben van restklachten, zoals angst, depressie of verminderde kwaliteit van leven.“ Die reacties gebruikt het ziekenhuis om de zorg te evalueren en verder te verbeteren. Kuijsten: “Bovendien krijgen we zo een goed beeld van de lange termijn gevolgen bij ernstig zieke patiënten, na opname op de IC. Zo kunnen we gericht patiënten uitnodigen voor de nazorgpoli”.
De IC-app maakt onderdeel uit van de ETZ Behandelwijzer app. De ETZ Behandelwijzer is te downloaden in de App Store of Google Play Store.